HELPDESK EN ONDERSTEUNING


Medewerkers moeten bij vragen of problemen zo spoedig mogelijk weer verder kunnen werken. Onze servicedesk levert direct ondersteuning en in de meeste gevallen binnen afzienbare tijd een oplossing.

WAAROM HELPDESK EN ONDERSTEUNING?

Hoe vaak komt het voor dat je even snel iets wilt weten of ergens niet uitkomt met de computer of tablet? Het antwoord is vaak eenvoudig, maar je moet het maar net weten. Wij zijn uw Helpdesk en geven antwoord op vrijwel alle ICT gerelateerde vragen. 

Vragen stellen kan op alle verschillende manieren en door gebruik te maken van remote beheer programma's kunnen we in de meeste gevallen direct hulp op afstand bieden. Een plaatje zegt immers meer dan duizend worden.

"Mijn programma doet het niet. Er komt een of andere rare foutmelding in beeld" 

Dit is een veelgehoorde kreet en helaas in de ICT is dit een vage probleemstelling. Om meer inzicht in het probleem te krijgen willen wij graag mee kijken.
Dit doen wij via een beveiligde verbinding. We kijken mee op de computer en zien zelf de foutmelding met bijbehorende details. Dan is voor ons snel duidelijk wat er precies aan de hand is en lossen met een paar kliks het probleem op.

Komt het probleem vaker voor dan is het natuurlijk zaak dat we de oorzaak van een dergelijk probleem via Systeembeheer wegnemen. We willen natuurlijk niet steeds de gevolgen moeten herstellen. We pakken het probleem liever bij de bron aan.
Preventief dus.

Het is niet eens altijd nodig om mee te kijken. De troubleshooting van problemen is soms zelfs gewoon telefonisch mogelijk. We zijn bedreven in het stellen van de juiste vragen om snel tot een diagnose te komen.
Als het kan geven we direct de oplossing of registreren het verzoek als het geen urgent probleem is.

NIET ALLEEN VOOR PROBLEMEN

Onze servicedesk behandeld namelijk niet alleen maar problemen, maar ook bijvoorbeeld het aanmaken van een extra gebruikersaccount of email adres wordt snel geregeld.
Vaak zijn dit werkzaamheden die snel maar niet direct uitgevoerd hoeven te worden. Na ontvangst van het verzoek gaan we aan de slag met de configuratie en laten het aan de betrokken persoon weten zodra de werkzaamheden voltooid zijn.

  • Installatie van service packs of updates voor bedrijfsapplicaties
  • aanmaken van gebruikersaccounts, email adressen of distributiegroepen
  • verwerken van vragenlijsten; bijwerken van documentatie
  • contact met andere ICT partners van uw organisatie voor een gezamenlijk doel

 

Met Systrax als het centrale aanspreekpunt voor alle ICT vragen komt het regelmatig voor dat er vragen bij ons belanden waar we niet direct zelf een antwoord op kunnen geven of invloed op hebben.
Denk aan internet verbinding storingen of problemen met de website van de klant.
Op dat moment zullen we je toch van dienst zijn door in contact te treden met de partner voor de betreffende dienst.
We beoordelen het probleem en doen gedetailleerd technisch verslag aan de support afdeling van de andere partner. Bespaart u een hoop tijd en praat makkelijker voor alle partijen maar het zwaarstwegens is het garanderen van resultaat.

Kortom, wij hebben op iedere vraag een antwoord, hoe dan ook. Vraag maar raak.